John Fenn, 2016 m. lapkričio mėn. 19
d.,
Sveiki,
Maždaug 50
metų po to, kai Konstantinas legalizavo krikščionybę, susirinkimui (bažnyčiai) ėmė
daryti įtaką žmogus, vardu Šv. Augustinas (354-430 m. po Kristaus). Jo raštų
įtaka jaučiama iki mūsų dienų kalbant apie dvi sritis, susijusias su šiandienos
mintimis.
Prigimtinė nuodėmė ir kūdikių krikštas
Augustinas yra
įsitikinimo vadinamo „prigimtine nuodėme“ pradininkas, taip pat ir su tuo
susijusia praktika – kūdikių krikštu vandenyje. Štai kaip tai įvyko:
Augustinas
tikėjo, kad Adomui ir Ievai nusidėjus mirtis atėjo į jų dvasinį žmogų, taigi
kiekvienas žmogus gimsta su dvasiškai tamsia arba „mirusia“ dvasia. Šv.
Augustinas mokė, kad prigimtinė nuodėmė gali būti sunaikinta tik vandens
krikštu ir be vandens krikšto žmogus, netgi kūdikiai ir maži vaikai, negali
patekti į dangų.
Kūdikių
mirtingumas buvo labai dažnas tomis dienomis – 25-50 proc. kūdikių
neišgyvendavo ir mirdavo nesulaukę vienerių metų. Dažnai kūdikiui net neduodavo
vardo, kol nesueidavo metai – toks neužtikrintas buvo jų išlikimas. Taigi tuomet
kūdikiai dažnai būdavo krikštijami tik jiems gimus. Štai kodėl kai kurios
denominacijos krikštija kūdikius iki šios
dienos – ši tradicija tęsiasi daugiau kaip 1500 metų.
Yra žinoma,
kad garsus Amerikos revoliucionierius Paul Revere paėmė savo ką tik gimusį sūnų
Isannah, jo ir jo žmonos Saros 8–tąjį vaiką, ir pakrikštijo jį iškart po
gimimo, bet deja nei Isannah, nei Sara neišgyveno (Paulius antrą kartą vedė
Rachelę (Walker), jie susilaukė 8 vaikų, iš viso 16 vaikų nuo Saros ir
Rachelės, 5 iš jų mirė būdami kūdikiais).
Nors
„prigimtinė nuodėmė“ ir kūdikių krikštas buvo protestantų atmestas, kaip
neatitinkantis Rašto, klaida, kad kūdikiai gimsta „dvasiškai mirę“, plačiai
paplitusi šiandien tarp tikinčiųjų įvairiuose sluoksniuose, daugiausia dėl to,
kad jie niekada apie tai nemąstė.
Jie sako: „Kūdikiai
eina į dangų, nes jie nepadarė nieko blogo“, nesuvokdami, kad mokymas apie
prigimtinę nuodėmę sako, jog kūdikis gimsta dvasiškai miręs, taigi negali patekti
į dangų, nors ir nepadarė nieko blogo.
Ką sako Biblija
Laimei, kad Biblija
nemoko apie prigimtinę nuodėmę. Ji moko, kad mes visi gimstame taip, kaip Adomas
ir Ieva buvo iš pradžių sukurti – gyvi Dievui, kaip ir jie galintys vaikščioti
ir kalbėtis su Juo, ir taip pat kaip jie dar nespėję pasirinkti, nuo kurio
„medžio“ valgys.
Prisiminkite,
Adomas ir Ieva, vaikščiodami Sode su Viešpačiu, buvo tokie nekalti, kad net neturėjo
minties apie tai, jog yra nuogi.
Neįtikėtinai
tobuli, nežiūrint to, tokie nekalti lyg kūdikiai, – ir būtent taip mes galime suvokti
jų dvasinę būseną.
Kokio amžiaus
būna žmogus, kai jis/ji dar nežino ir nesirūpina, kad yra nuogas/-a? Kokio
amžiaus žmogus (dažnai) natūraliai mato angelus, Jėzų ir būna labai jautrus
Dievo dalykams? Atsakymas – maži vaikai, ir kaip Adomas ir Ieva, kurie buvo
sukurti Dievo ir galėjo judėti Jo srityje, taip ir maži vaikai gali judėti
Dievo dalykuose, nes jie sukurti dvasiškai gyvi. Bet kaip visiems mums, taip ir
jiems ateina momentas nuspręsti, ką rinktis – gėrį ar blogį, tai, kas teisinga,
ar neteisu. Tėvai pagal kūną perduoda fizinius ir asmeninius bruožus, bet vienintelis
Tėvas yra Kūrėjas ir Jis yra dvasių Tėvas.
„Mes buvome
pavaldūs kūno gimdytojams, kurie auklėjo mus (pagal kūną), argi mes nebūsime
dar klusnesni dvasių Tėvui, kad gyventume?“ – Hebrajams 12:9.
„Taip sako
Viešpats, kuris ištiesė dangus ir paklojo žemės pamatus, ir kuris sukūrė
dvasią mumyse“ - Zacharijo 12:1.
„Taip sako Viešpats
Dievas, kuris sutvėrė dangus ir juos ištiesė, sutvirtino žemę ir kas ant jos
auga, kuris duoda gyvybę ir dvasią tautoms, gyvenančioms žemėje“ – Izaijo
42:5.
„Tau paslėpus nuo jų veidą, jie
išsigąsta. Tu atimi iš jų kvapą, ir jie miršta, dulkėmis virsta. Atsiunti Tu
savo dvasią, sukuri juos ir atnaujini žemės veidą“ – Ps 104:29-30.
„Dievo Dvasia mane sukūrė, ir
Visagalis įkvėpė man gyvybę“ – Jobo 33:4.
Tai tik kelios eilutės, kurios moko mus, kad
Dievas Tėvas sukūrė mūsų dvasinį žmogų – Jis yra dvasių Tėvas.
Pagalvok apie tai
„Dievas (Tėvas) yra šviesa ir Jame
nėra jokios tamsybės” – 1 Jono 1:5.
„Neapsigaukite, mano
mylimi broliai! Kiekvienas geras davinys ir kiekviena tobula dovana yra iš
aukštybių ir nužengia nuo šviesybių Tėvo, kuriame nėra permainų ir nė šešėlio
keitimosi. Savo valia Jis pagimdė mus tiesos žodžiu, kad būtume tarsi Jo kūrinių
pirmieji vaisiai” – Jok 1:16-18.
Biblija sako, kad mes esame Jo sukurti, o Jis
gali kurti tik gyvybę. Jis negali sukurti žmogaus, turinčio šėtono prigimtį savo
dvasioje. Ne tik, kad kūdikiai ir maži vaikai nepadarė jokios nuodėmės, bet
taip pat jie buvo sukurti gyvi Dievui – ir todėl gali veikti Jo srityje ir eiti
pas Jį, jei jie miršta pirma laiko.
Tai yra gyvybės įsižiebimas pradėjimo metu. Nesvarbu, kokiomis aplinkybėmis tu buvai pradėtas, galima sakyti,
kad tai, kas surišama ar atrišama žemėje, taip pat yra surišama arba atrišama
danguje, taigi, kai kiaušinėlis ir sperma yra „atrišami“, kad įvyktų
užmezgimas, Tėvas yra „atrišamas“ perduoti dvasią, kylančią tiesiai iš Jo
paties. Tai reiškia, jog nesvarbu, kokios bebūtų aplinkybės, Tėvas turi planą,
aprūpinimą ir malonę tam vaikui.
Pasvarstykite dar... o tada ir tai, kodėl tai svarbu
Paulius kalbėjo apie savo paties
patyrimą laiške Romiečiams, kai jis diskutavo apie paskirtį įstatymo, suteikusio
gėrio ir blogio pažinimą, to, kas teisu, ir kas ne. Tų laikų žydų kultūroje vaikas
turėjo gebėti pacituoti mintinai Pradžios, Išėjimo, Kunigų, Skaičių ir
Pakartoto Įstatymo knygas, būdamas maždaug 5-erių. Tos įstatymo žinios suteikė
gėrio ir blogio pažinimą. Paulius rašė:
„Gal įstatymas yra nuodėmė? Jokiu
būdu! Bet aš nebūčiau pažinęs nuodėmės, jei nebūtų įstatymo. Nebūčiau suvokęs
geismo, jei įstatymas nebūtų pasakęs: „Negeisk!“ Bet nuodėmė, per įsakymus
gavusi progą, pažadino manyje visokius geismus, o be įstatymo nuodėmė negyva. Kadaise,
dar nepažinęs įstatymo aš buvau (dvasiškai) gyvas, bet atėjus įsakymui, atgijo
nuodėmė, ir aš numiriau (dvasiškai). Taip man paaiškėjo, kad įsakymas,
skirtas gyvenimui, nuvedė mane į mirtį (dvasiškai). Nes įsakymo paskatinta
nuodėmė mane suvedžiojo ir juo mane nužudė” – Rom 7:7-11.
Matant tai kituose, kurie pasirinko neteisingą „medį”
Kalbant apie tuos, kurie ieško Dievo kūrinijoje,
bet užkietino patys save: „Pažinę Dievą, jie
negarbino Jo kaip Dievo ir Jam nedėkojo, bet tuščiai mąstydami paklydo ir neišmani jų širdis aptemo” - Rom
1:21.
Atkrepkite
dėmesį, kad tie žmonės buvo gyvi dėl Dievo ir matė Jį gamtoje, bet nepripažino
Jo ir jų širdys aptemo. Jei jie būtų gimę su prigimtine nuodėme, jie jau būtų gimę
su „aptemusia širdimi“, ir Pauliaus laiškas Romiečiams būtų neteisingas.
Laimei, aš ir
tu, ir kiekvienas žmogus buvome gimę gyvi Dievui, galėjome vaikščioti su Juo
būdami jauni, tol kol įgijome pažinimą apie blogį ir gėrį ir mums reikėjo
pasirinkti gyvenimą ar mirtį. Dauguma mūsų pasirinkome mirtį ir turėjome gimti
iš naujo – kai kurie vaikai eina tiesiai į Gyvenimą. Kai kurie suaugę, protiškai
negebantys suprasti, pasilieka dvasiškai gyvi Dievui.
Efeziečiams
4:17-20 Paulius pamini žmones, „kurių supratimas aptemo“ ir tapo „sustabarėjęs“.
Jie taip nusisuko nuo Dievo, kad daugiau nebejaučia sielvarto savo dvasioje ir
sąžinėje, kai nusideda, ir netgi godžiai daro nuodėmę.
Kūdikio
dvasia yra sukurta Tėvo ir yra gyva Jam, ji gali funkcionuoti Jo srityje, o jei
įvyksta tragedija persileidimo, aborto ar staigios mirties atveju, ji eina į
dangų ir auga ten iki pilnametystės. Visa tai rašydamas siekiu, kad pažintume savo
dvasinį žmogų, suprastume, kad Tėvas yra dvasių tėvas, jog Jis iš naujo sukūrė
tikinčiųjų dvasią ir bendrauja su mumis Dvasia į dvasią.
Neužmirškite rašyti man asmeniniuse-laiškus šiuo adresu
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.