John Fenn, 2018 m. kovo mėn. 10 d.,
Sveiki visi,
Jis ieškojo
šiokio tokio privatumo, mat norėjo nusilengvinti, todėl ir įžengė į urvą. Jam
net į galvą neatėjo, kad tame urve buvo pasislėpę apie 3.000 karių, trokštančių
jo mirties.
Karalius
Saulius medžiojo Dovydą, ir yra pasakyta, kad Dovydas turėjo 3.000 vyrų. Kadangi
karalius Saulius juos vijosi, jie slėpėsi tame urve. Net nenutuokdamas kur
slepiasi Dovydas ir panorėjęs nusilengvinti, karalius Saulius atsitiktinai
pasirinko BŪTENT TĄ urvą. Dovydo vyrai netgi pamanė, kad tai Viešpats atvedė
Saulių į tą urvą, jog jie galėtų jį užmušti.
1 Samuelio
24:5-8 skaitome, kad skatinamas jų ryžto nužudyti: „Prislinkęs Dovydas nupjovė
Sauliaus apsiausto skverną. Dovydo širdis smarkiai plakė. Jis tarė savo
vyrams: ‚Apsaugok, Viešpatie, kad taip padaryčiau savo valdovui, Viešpaties
pateptajam, pakeldamas prieš jį savo ranką, nes jis yra Viešpaties pateptasis‘.
Dovydas sulaikė savo vyrus šiais žodžiais ir neleido jiems pakilti prieš
Saulių.“
Garbė, Tzit-tzit
Praeitą
savaitę dalinausi, kad jeigu asmenys nenori pažinti Dievo, Dievas leidžia pagal
laisvą jų valios sprendimą Jį atmesti. Kadangi jie taip panorėjo, Jis palieka
juos mąstyti visiškai atsietomis nuo Dievo mintimis ir, kadangi jie nenori Jo
pažinti kaip Dievo, Jis visiškai atsitraukia ir leidžia jiems patirti tai ko
jie nori.
Pragaro
karalystės esmė yra ta, kad ten sudaryta galimybė egzistuoti neturint nieko
bendro su Dievu – tai susiję su laisva valia. Tą vietą Dievas parengęs angelams
(tiems kurie savo apsisprendimą pareiškė sukildami su Liuciferiu) ir Jo
nenorintiems žmonėms – taip elgiasi meilė ir malonė.
Naujasis
Testamentas moko, kad šiandien, kiekvienas gyvas žmogus žemėje priklauso vienai
ar kitai karalystei* – jis yra dangaus arba pragaro pilietis. Angelai jau
pasirinko, žmonės yra pasirinkimo procese. Vieną karalystę valdo žiaurus
karalius, kitą – Karalių Karalius. Tačiau visi be išimties yra laisva valia
pasirinktos karalystės piliečiai. (*Kolosiečiams 1:13, Apaštalų 26:18, ir t.t.)
Asmeniui
nusprendus, kad nenori „savo pažinime turėti Dievo“, jis praranda ir Dievo
baimę, dėl to žmogaus gyvenimui nebeteikia vertės. Esant sukurtam pagal Dievo paveikslą
ir panašumą, ir Jį atmetus, gyvenimo vertė staigiai smunka.
Pranašas
Samuelis karalių Dovydą buvo patepęs kaip karaliaus Sauliaus įpėdinį, taigi
Dovydas žinojo Sauliaus likimą Viešpatyje, tačiau praktiškai Saulius vis dar buvo
gyvas ir sėdėjo soste. Dovydas žinojo, kad tik vienintelis Dievas turi valdžią
pašalinti Saulių – nustatyti jo mirties valandą. Nors Saulius ir buvo blogas,
Dovydui žmogaus gyvenimas turėjo vertę. Dovydas žinojo, kad Dievas yra Dievas,
ir tik prieš Jį vienintelį jis yra atskaitingas. Dievo nenorintys žmonės tampa
pikti ir nebevertina žmogaus gyvenimo.
Skaičių
15:37-39, Dievas įsakė izraelitams pasidaryti kutus ant drabužių, kurių
sudėtyje būtų mėlyna gija (dangaus gijos). Šiandien, tarpe šiuolaikinių
drabužių stiliaus, labiausiai tai matosi ant žydų maldos skarų. Tačiau Mozės
bei Dovydo laikais, iki pirmojo amžiaus, kuomet gyveno Jėzus, visi, visų žydų
drabužiai, buvo su šiais kutais. Hebrajiškai tai yra tzit-tzit‘ arba tzitzit (būtent
tai palietė kraujoplūdžiu serganti moteris ant Jėzaus drabužių, Morkaus 5
skyriuje).
Kadangi visa istorija yra pilna
detalių, čia yra trumpiausia santrauka, tiems kuriems įdomu.
Dievas Mozei
pasakė, kad kutai vaizduosią Dievo Žodį. Pamatę tuos kutus jie pagalvos apie
visus Dievo įstatus ir prisimins, kad reikia saugotis nuodėmės. Žydų raidės
vaizduoja ir skaičius (pvz. A=1, B=2, C=3), tuo būdu ir būdavo rišami mazgai, reiškiantys
skaičių 613. Tai skaičius, kurį ilgus amžius rabinai pripažino kaip Mozės
įstatymo skaičių.
Du gijų
pluoštai supinti tarpusavy 2 kartus, o tada ilgesne gija (šamaš) 7 kartus apsukama
aplink supintąsias gijas, tada tie rinkiniai 2 kartus surišami. Tai pakartojama
dar 3 kartus ir iš viso padaromi 5 mazgai. Kai visa yra pasakyta ir padaryta, gautasis
skaičius yra 39 mazgai. Skaičius 39 yra svarbus. Kadangi kiekviena žydų raidė
taip pat reiškia ir skaičių, tai skaičius 39 hebraiškai sako: „Viešpats yra
Vienas“. Kadangi kiekvienas 5 mazgais surištas rinkinys dvilinkas, susidaro 8
virvelės, iš viso – 13, tai bendra suma yra 613. Kiekvienas žodis ‚Tzitzit‘ yra
hebraiškas skaičius 600. Pridėjus 13 prie 600, gauname 613. Sudėtinga, ar ne?
Rabinai per
amžius ginčijasi dėl skaičiaus. Rabinas Raši, gyvenęs 1100 m, sutinka su 613,
tačiau Mošė ben Nahman (dar žinomas kaip Nachmanidas), gyvenęs 1200 m, sako,
jog skaičius yra 603, o ne 613... Tačiau bendrai rabinai amžių amžiais
sutikdavo su 613 Mozės įsakymų, ir sekdavo Dievo paliepimą padaryti (39) kutus
su mazgais, kurių būtų 613, ir kurie reikštų „Viešpats yra Vienas“. Štai ką
nešiojo Saulius ir štai ką nupjovė Dovydas.
Ką tai reiškė
Dovydui? Tarp ortodoksų yra tuos laikus menantis paprotys, kuris išlikęs ir
mūsų dienomis - kutus nuo drabužio nupjauti per žmogaus laidotuves. Tai
reiškia, kad tik numiręs žmogus tampa laisvas nuo žemės pančių ir Dievo
Įstatymo. Dovydas atliko šią laidotuvių apeigą su Karaliumi Sauliumi, lyg pasakydamas
jam, kad jis – miręs žmogus.
Už tai jo
širdis ir kaltino jį, kaip skaitome iš jo žodžių, kai jis atgailavo ir nebenorėjo
pakelti rankos prieš Viešpaties pateptąjį. Tuo momentu Dovydas parodė tiek daug
garbingumo ir malonės. Jis gi galėjo nužudyti Saulių, nes trumpai lyg to ir
norėjo. Trumpam jis suklupo, nužudydamas Saulių savo širdyje, kai tarytum pasakė,
kad tas jau yra miręs žmogus, tačiau vėliau gailėjosi ir sakė, jog tai Viešpats,
o ne jis, atsakingas už tai kada turi baigtis Sauliaus karaliavimas.
Kai žmonės
nenori pasilikti Dievo pažinime, tuomet Viešpats duoda jiems tai ko jie nori – mąstyti
visokiausias mintis, niekaip nesusietas su Dievu. Tuomet pirmas atsitinkąs dalykas
– tai prarasta pagarba valdovo autoritetui (monarcho, karaliaus, prezidento,
ministro pirmininko ir pan.). Naujajame Testamente mes raginami melstis už šiuos
žmones. Tačiau atmetus Dievą, bei Dievo autoritetą, kita linija – žmogaus
autoritetas, nes žmogus padarytas pagal Dievo paveikslą ir panašumą.
Kitą savaitę apie minčių, kurios
ateina nenorintiems pažinti Dievo, rūšis.
Būkite palaiminti,
John Fenn
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.