Tarptautinė Bažnyčia be Sienų (CWOWI)

Tarptautinis Surinkimas be Sienų (CWOWI) - Pasaulinis Namų Surinkimų (Bažnyčių) tinklas
Mes tikime, kad namų surinkimai aprašyti Apaštalų darbų knygoje ir Pauliaus laiškuose yra normali krikščionybė. Šitie surinkimai sudaryti iš draugų, bendradarbių, kaimynų, kurie reguliariai renkasi namuose tam, kad augtų Kristuje ir, kad Viešpaties valia įvyktų jų gyvenime. Čia pateikiami Pasaulinio Namų Surinkimų tinklo įkūrėjo John Fenn straipsniai ir mokymai „Savaitės Mintys“.

2021 m. birželio 12 d., šeštadienis

Krikščionys ir alkoholis

 Cristians and Alcohol

Krikščionys ir alkoholis

Septintajame dešimtmetyje buvo viena amerikiečių krikščionių pora, kuri atostogavo Vokietijoje ir buvo pakviesta vakarienės pas krikščionis vokiečius.  Jų šeimininkai vokiečiai paklausė, ar jie norėtų alaus ar vyno prie savo patiekalo, į tai


amerikiečiai atsakė: "Ne, ačiū. Mes buvome mokomi, kad alkoholio vartojimas yra nuodėmė. Bet mes norėtume kavos po vakarienės". Jų šeimininkai vokiečiai kiek nustebo ir atsakė: „Mus mokė gerti kavą - nuodėmė“.

 

Dar kartą istorinis kontekstas

Tiems, kurie mane pažįsta, žinote, kad kontekstas yra viskas. Taigi pirmiausia šiek tiek istorijos.

 Visos senovės Viduržemio jūros kultūros skiedė savo vyną - graikai ir romėnai paprastai vartojo 4–6 dalis vandens į 1 dalį vyno, žydai - tą patį - taigi apie 16–25% puodelio būtų vynas, likusi dalis - vanduo. Odisėjoje Homeras mini 20 dalių vandens ir 1 dalies vyno santykį.

 

Kodėl jie skiedė savo vyną?

Pagrindinė priežastis yra šiek tiek priešinga intuityviai jums ir man: Yra daug senovės raštų apie vyno naudojimą vandeniui valyti. Romos istorikas Plinijus vyresnysis mini būtinybę vandenį „išvalyti“ įpilant į jį vyno. Tai buvo daugiau nei vynas, kuris buvo jų gėrimas pusryčiams, pietums ir  vakarienei, net ir vaikams, ir jie nenorėjo prisigerti. Vandenį reikėjo išgryninti.

 

Jie pridėdavo  visko, ko, jų manymu, reikėjo, kad vanduo būtų skanesnis ir užmuštų jame esančias bakterijas. Pamąstykite apie  šalia jūsų esantį vietinį tvenkinį, upę ar upelį. Ką daryti, jei tai būtų jūsų vandens šaltinis, o jūs gyvate senovėje ir nežinojote, kad reikia tik užvirinti vandenį, ir jūs  neturėtumėte nieko kito, kaip tik audinio, kad jį įtemptumėte? Ką jūs, kaip senovės žmogus, galėtumėte padaryti, kad užmuštumėte bakterijas ir parazitus vandenyje?

 

Neabejotinai, turėdamas tai omenyje, Paulius paragino Timotiejų: „Gerkite ne tik vandenį, bet ir įpilkite truputį vyno dėl savo skrandžio ir dėl dažnų negalavimų“. I Timotiejui 5:23

 

Nurodymai, įspėjantys apie per didelį vyno kiekį, kontekste yra susiję su neskiestu vynu, stipriu vynu - net Aleksandras Didysis garsėjo tuo, kad neskiedė vyno ir  siaubingai pasigerdavo.

 

Viskas, ką davė Dievas, gali būti piktnaudžiaujama ir netinkamai naudojama. Seksas. Santuoka. Gamtos turtai. Alkoholiniai gėrimai taip pat. Tačiau alkoholyje nėra nieko blogo, kitaip Jėzus būtų pavertęs vandenį vynuogių sultimis, o Paulius būtų pataręs Timotiejui kokią nors kitą priemonę. Bet mažų mažiausiai viena eilutė Šventajame Rašte sako, jog alkoholis naudingas ir medicininiais tikslais ...

 

Kai Jėzus vandenį pavertė vynu

Jono 2:10 vestuvėse Kanoje: "Ir jam tarė:" Kiekvienas žmogus iš pradžių duoda gero vyno; o kai žmonės gerai išgers, tada blogesnio. Bet tu iki šiol saugojai gerą vyną. "

 

7 dienų santuokos šventės paprotys buvo patiekti stipriausią vyną - mažiau praskiestą vyną - pradžioje, kai visų pojūčiai buvo aštriausi, tada patiekti stipriau praskiestą vyną, kai viskas vyko toliau. Šventės pabaigoje Jėzus pavertė vandenį stipresniu vynu, tai reiškia mažiau atskiestu.

 

Vynas, aukojamas dievams ir deivėms pagonių šventyklose ir maistas, kuris anksčiau buvo paaukotas stabui, buvo naudojamas valgiui Korinte ir Romoje. I Korintiečiams 8, visas skyrius ir 10: 20-33, čia Paulius jiems sako, kad stabas yra nieko, nieko nereiškia, bet Dievas yra viskas. Tačiau ne kiekvienas Viešpaties mokinys turi tokių žinių. Kai kuriuos neramino tai, kad jų broliai valgys / gers mėsą/vyną  anksčiau aukotą stabui.

 

Aš buvau Korinte, ir mačiau, kad  centrinės šventyklos griuvėsiai tebestovi. Aplinkui buvo parduotuvės ir restoranai. Kaip ir aplink miesto aikštę, kurios viduryje yra teismo rūmai, ten visada yra parduotuvių ir restoranų.

 

Kioskai aplink šventyklą buvo maždaug 10 'skersmens (3 m) ir gal 15-20' gylio (4-6 m) - kai kurie jų laikais buvo parduotuvės, kai kurie restoranai, kai kurie mėsos turgūs. Mėsa iš šventyklų būdavo parduodama parduotuvėms ir restoranams, o tai reiškia, kad jūsų užsakytas kepsnys su (praskiestu) vynu vos prieš 30 minučių galbūt buvo pasiūlytas Apolonui ar Afenai.

 

Ar tikintiesiems tinka valgyti ir gerti maistą, paaukotą  stabui?

Kai kurie tikintieji valgė mėsą ir gėrė vyną visiškai nesirūpindami, nes žinojo, kad stabas yra niekas. Tačiau kitiems tikintiesiems tai trukdė, pakenkė jų sąžinei. Taigi Paulius sakė, kad jei ketinate valgyti patys, valgykite tai, ko norite, bet jei einate su žmogumi, kuris valgo tik daržoves arba susilaiko nuo stabų mėsos, tuomet užsisakykite tik daržovių lėkštę ir patys dėl silpnesnės jūsų draugo Viešpatyje sąžinės.

 

Romiečiams 14 Paulius šiek tiek praplečia šį mokymą  įtraukdamas tuos, kurie vieną dieną daro šventesnę nei kitą arba kurie valgo tik daržoves, o ne mėsą, kurie negeria vyno. Jis juos vadina „silpnais tikėjime“. Bet jis sako, ką kiekvienas žmogus daro, daro  Viešpačiui, todėl neniekink jų ir nekritikuok jų, nes jie taip pat yra Viešpaties tarnai, tokie kaip tu. Jis pasakė: „Tegul visi būna visiškai įsitikinę savo mintyse“.

 

Romiečiams 14:21 jis vėl mini, kad negalim tapti kam nors su silpna sąžine suklupimo akmeniu, ir reikia jautriai reaguoti į tai, kuo jie tiki, kai valgote kartu su jais: „Gerai nevalgyti mėsos, negerti vyno ar nieko, kas priverstų jūsų brolį suklupti, įsižeisti , ar susvyruoti.“

 

Taigi tai atveda mus iki mūsų dienų - ir tai yra tas pats, kaip ir  Pauliaus laikais.

 

Mes su Barbara nevartojame alkoholio. Tai mūsų pasirinkimas. Savo šeimoje Barbara  turėjo alkoholikų, ir mano senelis buvo alkoholikas, kuris nusižudė, kai man buvo septyneri metai. Mes tiesiog to nenorime vartoti alkoholio. Bet aš buvau Rusijoje 1992 m. mano šeimininkas visiems įpylė vyno, ir mes visi jį gėrėme - įskaitant 15 metų vaiką kartu su mumis, nenorėjau įžeisti šeimininko, todėl sakiau jiems išgerti tą vyną.

 

Tai, kaip sakė Paulius, turi būti  asmeninis pasirinkimas, ir  tegul visi būna visiškai įsitikinę  savo prote.

 

Nuostabu tai, kad Kristus yra mumyse, kad viskas leistina (kas teisėta), bet ne viskas yra naudinga. Galėčiau išgerti, bet kadangi Kristus yra manyje, aš turiu jėgą to  nedaryti, jei nenoriu.

 

Bet aš tikiuosi, kad tai pads išlaikyti pusiausvyrą kontekste, istorijoje ir Žodyje. Kitą savaitę -nauja tema apie dalykus, kurių manęs klausia.

 

Iki tol laiminu,

John Fenn

www.cwowi.org ir siųskite man el. laiškus adresu cwowi@aol.com

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.